tisdag 18 augusti 2015

Utdelningsdiagram

Så vad har hänt det senaste i min depå?

AIG mitt största innehav har haft en kvartalsrapport och visade vinst per aktie 1,39$ väntat var 1,22$ och dom höjde utdelningen med 150% vilket var toppen. ligger + 16,46% på den.

Wholefoodsmarket har åkt på duktigt med stryk, dels för att de skall öppna nya lågprisbutiker, förmodligen för att de är för dyra och sen har det inte stämt med vikten på förpackningarna, att det varit mindre i än vad som står på etiketten. 

Här kommer en länk från youtube så du får en uppfattning om affären.


Jag tycker det ser riktigt fint och fräscht ut, mycket krav märkt ekologiskt och närodlat verkar det vara. vi går ju mot allt hälsosammare mat så detta kan nog vara nåt att äga långsiktigt. 

Walmart kommer in med dålig rapport ikväll och handlas ner 2,84% just nu.

Har gjort ett diagram med mina utdelningar 


Ser ut sådär. Mest i April maj Juni pga svenska aktier. Nu när jag köpt mer USA borde det sprida ut sig lite mer, vi får se.

Här kommer även en lista på Vad som mest handlats bland de amerikanska bloggarna det senaste.
Jag har själv köpt 47 st Emerson Electronics för ca 20 000kr, 3,73% i dividend yeld ökat utdelningen i 58 år på raken, en riktig dividend champion och de skall höja utdelningen nästa gång. inte mycket att klaga på där.

 


2 kommentarer:

  1. Hej D-boy Charlie

    Kul att se att du kommit igång med utdelningarna! Köpte på mig några extra WFM under dagen. Var nyligen i San Francisco och spanade i butikerna. Kan intyga att jag blev ruggigt köpsugen (på maten :). Och då är jag ändå en som handlar på Lidl och Willys normalt sätt.

    Ser ut som vi startade våra bloggar ungefär samtidigt. Lägger till din blogg i min länklista om det är ok?

    Hälsar Utdelningsseglaren
    utdelningsseglaren.blogspot.se

    SvaraRadera
  2. Tjena!

    Kul med (relativt) nystartad blogg om utdelningsjagande! Kommer kika in mer här framöver, och även vikta över mot USA, för att få utdelningar lite oftare :)

    SvaraRadera