onsdag 8 juli 2015

Vem är jag?

Jag är +30 bor i centrala Göteborg med sambo och har ett jobb med en normallön och får ut strax över 20 000 kr efter skatt.
Jag trivs helt ok på mitt jobb men känner att jag vill styra arbetstider och hur mycket jag vill jobba mer själv istället för att min arbetsgivare bestämmer det.
Så meningen i framtiden är att jag ska leva på utdelningar och kunna gå ner i arbetstid.
Bloggen blir ett sätt att sammanställa hur det går, följa upp utdelningar och värdestegring av portföljen. Just nu följer jag upp detta i ett pappersblock men jag tror det blir bättre att göra en blogg av det och jag blir förhoppningsvis ännu mer engagerad.

Jag avsätter ca 10 000 kr i månaden till min portfölj och köper stora stabila kvalitativa bolag som jag tror/känner lite extra för vilket gör att jag vill behålla dem för alltid.
Jag mixar svenska och amerikanska aktier. Gillar USA aktier lite extra p g a deras stora företag samt kvartalsutdelningarna.

Hoppas på en liten dipp i Sverige nu så jag kan köpa lite av mina favoriter där som är investmentbolag, Hm, SHB och Castellum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar